8 Eylül 2014 Pazartesi

Mimlendim #3 (Zıt Kitaplar)


Merhabalar... Şu sıralar kitap yorumu yapamıyorum, halbuki yorumlanacak ondan fazla kitap okudum ama tatilin son zamanlarını yaşıyoruz, tadını çıkartmak lazım. En azından etkinliklere vakit ayırayım diyorum ve Kitap Kokusu ile Kitap Dedikodusu'na beni bu etkinliğe etiketledikleri için teşekkür ediyorum. İyi ki yapmışsınız, bunu yaparken eğlendim açıkçası.

Gelelim zıt kitaplara...

1. Alım Zamanına Göre

Pek hatırlayamasam da bu konuda elimden geleni yapmaya çalışacağım. Aldığım kitapların en eskisini ve en yenisini seçiyoruz. Sanırım Stephen King'in Ruhlar Dükkanı aldığım en eski kitaplardan. Yarım bıraktım, bunu utanarak söylüyorum ama en kısa sürede tekrar okuyacağım. Aldığım en yeni kitap ise Efsane, birkaç gün oldu. O kadar övülünce kalk kızım, al şu kitabı da oku dedim.


2. Fiyatına Göre

Kahramanmaraş'ta sudan ucuz kitaplar bulmuştum zamanında, polisiye de sevince hemen bir sevinçle atlamıştım. Ted Dekker'ın Oyun kitabını üç liraya almıştım, tabi yanından birkaç tane daha kitapla. Oyun... Onu gerçekten çok sevmiştim. Aldığım en pahalı kitapsa çıktığını duyar duymaz indirimi falan beklemeden Hush Hush serisinin son kitabı olan Final'di.


3. Anlatıcısına Göre

Bir Sır Saklı İçimde şiirsel anlatımıyla gerçekten etkileyici bir kitaptı. İlk defa öyle bir kitap okuduğumu, ilk başlarda garipsediğimi ama zamanla alışıp sevdiğimi söylemeliyim. Koloni, yine okuduğum ve sevdiğim polisiyelerden biri fakat iş anlatıcıya gelince, ilahi bakış açısını hiçbir zaman sevemediğimi itiraf etmeliyim. 



4. Kapağına Göre

Anna serisinin ikinci kitabı, Lanetli Kızın Hayaleti. Allah'ım,  o kapak yüzünden hala kitabı okuyamadım. Arkadaşlar, yapmayın böyle şeyler, ben kapaklara çok önem veririm. Kötü kapaklar görünce hiç okuyasım gelmiyor. Hale'nin kapağı ise gerçekten müthiş. Sırf kapağının güzelliğinden okuduğum, azıcık hayal kırıklığına uğradığım bir kitap aslında. Buradan da anlıyoruz ki, kapağına göre kitabı yargılama Rabia. Bırak artık bu işleri. 


5. Uyruğuna Göre

Tabi ki de yerli ve yabancı kitaplara yer vereceğim. 



6. Kalınlığına Göre 

Kitaplığıma şöyle bir bakıyorum da gözden kaçması imkansız olan Arı Kovanına Çomak Sokan Kız'ı görüyorum. 800 bilmem kaç sayfa. Ve bir de, aralara sıkışmış, 270 sayfalık bir kitap var. Raven Hart'ın serisinin son kitabı, İntikam.


7. Hikayesine Göre

Hmm... İnsan bu kategoriye gelince şöyle bir duraklıyor. Ben de en gerçekçi ve fantastiğin uçlarında olan kitapları eşliyorum. Şimşek Hırsızı ile çok sevdiğim polisiye yazarlarından biri olan Lisa Gardner'ın Saklambaç'ı. 


8. Türüne Göre 

Distopik, içerisinde bol bol aksiyon olan Küller ile romantizm ve dram yüklü Aynı Yıldızın Altında. Tür olarak birbirinden oldukça farklılar.


9. Moduna Göre

Okurken çok güldüğümüz ve çok ağladığımız kitapları seçiyoruz. Ben kolay kolay ağlayabilen bir insan değilim, şu zamana kadar yalnız bir kitapta ağladım. Avuçlarının Arasına Bir Kalp Bıraktım. Düşündükçe tekrar ağlayasım geliyor. Üç defa okumama rağmen üçünde de gülmeme neden olan Obsidiyen.


Oh, sonunda bitti :D Şimdi birini mimleyeyim diyorum ama herkes bu etkinliği yapmış. Ayıp yani, insan bir beni bekler. Neyse, Glorrry Books ve Kitap Aşığı'nı mimliyorum. Kolay gelsin :)




1 yorum:

  1. Teşekkür ederim en kısa zamanda yapacağım :)

    YanıtlaSil