20 Mayıs 2015 Çarşamba

Kitap Yorumu ✖ Aşk-ı Leyla - Barış Cem Kaya



Yüzyıllardır 'Leyla' ile Simgelenen Aşk, 'Aşk-ı Leyla'da Yeniden Dile Geliyor.

Ne çok konuşuldu, ne çok yazıldı, ne çok yıpratıldı aşk. Kırdı dallarını heva ve hevesler. Temizlendi şairler aşkla. Arındı kalp taşıyanlar aşkın bağrında. Sultanlar taçlandı. Esirler sıyrıldı prangalardan. Varlık, varlık kazandı. Yokluk borçlandı aşka. 

Yeryüzünde tanımı en çok yapıldığı sanılan kavram aşk… Ama aşkın bir tarifi yok. Tarifine hacet de yok. Bütün tarifler aşk sayesindedir.

Artan ama azalmayan bir kavramdır aşk. Azalmak, 'çok'tan geriye kalandır. Bir tarife sıkıştırılmış olan aşk değil, ancak 'aşktan'dır.
Aşk sayesindedir… 


Hayat Yayınları Kitapseverleri Hayata Aşkla Dokunmaya Davet Ediyor!
Hayat Yayınları,  “Aşkla Dokun Hayata” serisi kitapları ile okuyucularını aşkın ayrılıktan kavuşmaya, hüzünden coşkuya kadar tüm duygularını taşıyan bir yolculuğa çıkarıyor.
Hayat Yayınları’nın, Aşkın tüm renklerini kapsayan "Aşkla Dokun Hayata”  serisinin kitapları ''Aşk-ı lal'' - ''Elifname'' - ''Herşeyi Allahtan İste'' - ''Aşk-ı Leyla'' - "Bana Aşkımızı Anlat” – “Aşk-ı Rana" “Yalnızca Rabbine Yönel” ve "Gülsima Ağlama Ne Olursun" çıktı. Ben şimdilik 2 tanesini okudum sanırım diğerlerini de alacağım...
Aşk, insanoğlunun kalbinde hala şarkılarını söylemeye devam ediyor.  Siz de Hayata Aşkla Dokunmaya Var mısınız?


  Herkese merhaba! Bugün daha önce hiç yorumlamadığım bir kitap türü ile karşınızdayım. Bu tarzda kitaplar okumaya hiç fırsat bulamıyorum ama Aşk-ı Leyla'ya bir göz atayım dedim. Aşk-ı Leyla şiir ağırlıklı bir kitap. Şiir okumaktan her ne kadar hoşlanmasam da, ki şiirlerden hoşlanmamamın en büyük sebebi onları anlayabilecek kapasiteye sahip olmamam, Aşk-ı Leyla'da bulunan şiirlerin büyük bir ustalıkla yazıldığını, edebi yönden hiçbir eksiğinin olmadığını söyleyebilirim. Benim şiirden anlamayan gözlerim bile bu ustalığı anlayabilir. 

  Şiirler haricinde okuduğum kısımlardan daha çok zevk aldığımı söylemeden geçmek istemiyorum, şiirler kitaba bir nevi estetik katmış olsa da benim için anlam daha çok düz  yazıdaydı. Bir ara alıntı çıkarmayı denedim ama alıntılanacak o kadar çok şey vardı ki bundan vazgeçtim. 

  Son olarak bu kitabı kelimelerin altındaki anlamları eşelemeyi ve şiir okumayı seven okurlara tavsiye ediyorum. İncecik bir kitap zaten, vaktinizi almaz. 

  Bir dahaki yorumda görüşmek üzere! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder