10 Temmuz 2015 Cuma

Okuma Etkinliği ✖ Zincirlenmiş Kalpler - Büşra Toraman (Amazon Efsanesi, #1)


Kitap Adı: Zincirlenmiş Kalpler
Yazarı: Büşra Toraman
Seri: Amazon Efsanesi, #1
Yayınevi: Ephesus Yayınları
Sayfa Sayısı: 484
Yayın Yılı: 2015
Türü: Fantastik, Polisiye, Romantik

Fiyatı: 25 TL

Cinayetler, yalanların ve hırsların arkasına saklanmıştır. Tıpkı bazen aşkta olduğu gibi. O yalanı yaşamak mı isterdiniz, yoksa kaybedeceğinizi bile bile gerçeği haykırmak mı?

FBI Ajanı Gregg Reese sekiz yıl sonra, acı bir şekilde ayrıldığı evine geri dönüyordu. Blacksburg'deki Virginia Tech Üniversitesi'nde seri cinayetler işleniyordu. Dört erkek öğrenci öldürülmüştü ve katilin durmaya niyeti yoktu. Ortağı Kyle'la beraber Blacksburg'deki cinayetleri çözmeye gönderilmiş olan Gregg'in ilk görevi, üniversitede öğretmen rolüne bürünmekti. 

Ve bir kadın Gregg'e yardım etmeye gelir. Gizemli, yabani ve ilgi çekici bir kadın... Belanın kaçınılmaz olduğu bir kovalamaca ve bulmacanın içine düşen Gregg, doğruyu bulmak için gizemli kadının yardımını kabul etmeye karar verir. Yalanlarla örülmüş olan olayların arasında en az yalan olanı bulmaya çalışan Ajan Reese, çok geçmeden elinde olan doğruları da kaybetmeye başlar. 

Tüm bu yalanların içinde gerçek aşkı bulmak ve onu bulduğuna inanmak o kadar kolay mıydı sahiden? Peki ya amazonlara ve daha birçok doğaüstü yaratığa?

Her AŞK kendi hapishanesini yaratır. Ya MAHKÛMU olursunuz, ya gardiyanı…




  Herkese merhaba! Uzun zamandır blogumda yazmıyordum, malum artık Hunters of Book sayfasında da yazar oldum ve işler benim için biraz daha yoğunlaştı. Artık blogta daha az yazacak olsam da size küçük bir sürprizim olacak! Aslında o kadar da sürpriz değil, bildiğiniz bir şey. Ama ben yine de heyecanlıyım. Bunun dışında Hunters of Book sitesinin oldukça aktif bir üyesi olacağımdan yazılarımı oradan da takip edebilirsiniz!

  Hayatımda üçüncü defa Türk fantastik okudum, ilki Paranoya'ydı (muhteşem ötesi bir kitap!), ikincisi Tesadüfler'di ve üçüncüsü ise Zincirlenmiş Kalpler oldu. Büşra Toraman'ın kaleminden çıkan Zincirlenmiş Kalpler Ephesus Yayınları'ndan ciltli bir şekilde okuyucuyla buluştu. 

  Konuya daha fazla girmeden, aklıma takılan ve konuyla alakasız bir soru sormak istiyorum. Neden çoğu yazarın ismi Büşra, Burcu ve buna benzeyen isimler oluyor? Yanıtı bulabilene benden kocaman bir... Pasta. Pastalar güzeldir. 

  Konuya dönelim, kitap 480 sayfa kadar ve her bir sayfasında bulunan her bir cümle üzerinde sıkı çalışma gerektiren cümleler. Yetenek de olabilir. Aksiyon dolu olması ve gerçekleşen olayların ön plana koymasına rağmen ruhsal tasvirler eksik edilmemiş ki çoğu okurun aksine buna bayılan ben Zincirlenmiş Kalpler'i sırf bu yüzden sevmiş olabilir.

  Kitap üçüncü tekil şahısla anlatılıyor, türünün diğer örnekleri gibi ve bu kitabın biraz daha ağır gitmesine yol açıyor. Tabi onca olay gerçekleşirken tek bir kelimeyi kaçırmayı istemediğimden ağır gidişine aldırmadım ama normalde o sayfa sayısına sahip başka bir kitabı bitirebileceğimden daha uzun sürede bitirdim. Detayları ayrıntılı bir şekilde işlenmiş polisiye ve fantastik kitaplarını okurken genelde böyle bir vaka ile karşılaştığımdan bunun üzerinde fazla durmayacağım.

  Amazonlarla alakalı daha önce hiçbir kitapla karşılaşmadığımdan ilk görüşte bende merak uyandırdı bu kitap. Yeni bir fantastik konuya değinen yazarın özgünlük konusunda sıkıntı çekmeyeceğini bilen her insan gibi heves ve merakla okudum. Amazonlar hakkında tek bildiğim şey yayı daha iyi tutabilmek için göğüslerini kestiklerini olduğundan kitabın ilgimi çekmesi çok uzun sürmedi, hemen kapılıverdim. Zaten okumaya polisiyelerle başlamış bir insan olarak bu türü de çok sevdiğimden ama polisiye okumayı bıraktığımdan bana iyi geldi açıkçası. Ve bundan bir yıl öncesine kadar Türk yazarlara aşırı derecede ön yargı besleyen ben ülkemizdeki fantastik edebiyatın geliştiğini ve kaliteli eserlerin ortaya çıktığını görmekten mutluluk duyuyorum. Bundan birkaç yıl öncesine kadar hayıflandığım durumdan edebiyatımızı kurtardıkları içinse Büşra Toraman, Tuba Artık, Gaye Önal gibi nice bilmediğim yazarlara teşekkür etmek istiyorum. 

  Sevgi patlaması yaşıyorum!

  Olay örgüsü oldukça hoş ilerleyen ve çoğu noktada diğer kitaplardan ayrılan Zincirlenmiş Kalpler bana en çok kimseye güvenmemem gerektiğini öğretti, özellikle de şaşırtıcı sonu ile. Devam kitabının adı ne ve kitap ne zaman çıkar çok merak ediyorum, çıkar çıkmaz onu da okuyacağım. 

  Sürprizimin ne olduğunu merak etmeye devam edin, zaten sizi çok bekletmeyeceğim. 

  Şimdilik görüşmek üzere!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder