24 Aralık 2014 Çarşamba

Etkinlik ✖ Kış Okuma Şenliği



Herkese kocaman bir  merhaba! Dur bir dakika, MERHABA! Sanırım şimdi oldu.

Evvet, şuan çok neşeliyim çünkü yedincisi gerçekleşen ama benim bir türlü katılmak için fırsat bulamadığım okuma şenliğinin logosunu görmüş, daha da önemlisi onca kategoriye birçok kitabı başarıyla yerleştirme olanağı bulmuş olmam olsa gerek diye düşünüyorum. 

Kış... Ne yalan söyleyeyim ama en sevdiğim mevsimlerden biri. Ben soğuk insanıyım fakat ne yazık ki Antalya gibi kıyı şehrinde yaşıyorum. Eminim birçoğunuz denizi seviyordur, tamam, ben de seviyorum fakat soğuğu, kar yağışını izlemeyi, şapkama ve atkıma sarınıp sokak sokak gezmeyi daha çok seviyorum. En sevdiğim mevsimlerden birinde bu etkinliğe ilk kez katılıyor olmam beni daha da çok heyecanlandırıyor. Aslında çok üşengeç bir insan olduğumdan buna da bir bahane bulup katılmamayı, şenliği uzaktan takip etmeyi planlıyordum ki Athena'nın Güncesi'nden Ezgi ile konuşuyordum ve bana etkinliğe katılıp katılmayacağımı sordu. Uzun lafın kısası, onun sayesinde etkinliğe katılıyorum.



Kategoriler yine muhteşem! Her ne kadar hala bazı kitapları bulamamış olsam da elimdeki listeye şöyle bir dönüp baktığımda neredeyse her çeşit kitabın bulunduğu bir karmaşa görsem de yeni yazarlar, yeni kültürler ve yeni kitaplarla tanışacağım için aşırı heyecanlıyım. Eğer siz de etkinliğe katılmak isterseniz tam da buradan Kış Okuma Şenliği'ne ulaşabilirsiniz. Ha, bir de unutmadan, etkinliğe katılmak için bir bloga sahip olmak zorunda olmadığınızı hatırlatmak istiyorum. Şahsen ben okuldaki çoğu arkadaşımı bu etkinliğe katılmak isteyip istemediğini sormuşumdur. En yakın arkadaşım Nagehan'ın da katılacağını (bu arada kendisi de blog açmayı düşünüyor) tahmin ediyorum. 

Sıra geldi kategoriler ve benim seçtiğim kitaplara. Tabi henüz bulamadıklarım var, değişecekler var ama şimdilik okuma listem böyle.

1. Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevi'nden bir kitap. 
Cehennem / Dan Brown / Altın Kitaplar / 576 sayfa

2. Kategori (10 puan): Bir çizgi roman veya foto roman.
Dracula / Pascal Croci - Bram Stoker / NTV Yayınları / 160 sayfa


3. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap.
İki Kule / J.R.R. Tolkien / Metis Yayınları / 416 sayfa


4. Kategori (10 puan): Adında bir akrabalık ilişkisi geçen bir kitap.
Yüzük Kardeşliği / J.R.R. Tolkien / Metis Yayınları / 486 sayfa

5. Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.

Henüz bulamadım. 


6. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.
Hayvan Çiftliği / George Orwell / Can Yayınları / 160 sayfa


1945 tarihli fabl tarzındaki siyasi roman Stalin'i ve ülkesini hicvediyordu. Bunu dikkate alan ABD ve İngiltere 2. Dünya Savaşı sırasındaki müttefikleri Stalin'i gücendirmemek için savaşın en kritik döneminde kitabı basmamayı tercih ettiler. Afrika'da yozlaşmış bazı liderler kitapta anlatılanları üzerlerine alındığı için 1991'de Kenya'da da yasaklandı.

7. Kategori (10 puan): Tarihi kurgu türünde bir roman.
Boleyn Kızı / Phippa Gregory / Artemis Yayınları / 820 sayfa

8. Kategori (10 puan): İsminde kış mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların karda kışta geçtiği bir kitap.
Kış Güneşi / Jennifer L. Armentrout / Dex Kitap / 316 sayfa


9. Kategori (10 puan): Bir yazarın tavsiye ettiği bir kitap. (Yaratıcı önerisi için Neslihan'a çok teşekkürler)

Henüz bulamadım.

10. Kategori (10 puan): Yayınlanmış tek bir romanı olan bir yazarın "o" romanı.
Yabancı / Melissa Landers / GO! Kitap / 424 sayfa

11. Kategori (10 puan): Mektuplardan veya anılardan oluşan bir kitap.
Henüz bulamadım.

12. Kategori (10 puan): İlkokulu bitirdiğiniz yıl ilk baskısını yapmış bir kitap.
Hayaletin Laneti / Joseph Delaney / Tudem Yayınları / 320 sayfa

13. Kategori (10 puan): Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap. 
Zümrüdüanka Yoldaşlığı / J.K. Rowling / YKY / 1128 sayfa

14. Kategori (10 puan): 20. yüzyılda Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazardan bir kitap.

Sineklerin Tanrısı / William Golding / İş Bankası Kültür Yayınları / 262 sayfa

15. Kategori (10 puan): Goodreads'in "Ölmeden Önce Okunması Gerekn 1001 Kitap" listesinden bir kitap.
Hobbit / J.R.R Tolkien / İthaki Yayınları / 426 sayfa

16. Kategori (10 puan): Bir aşk romanı.
Karşı Konulmaz Fırtına / Samatha Towle / Aspendos Yayınları / 472 sayfa

17. Kategori (10 puan): Size veya aynı evde yaşadığınız kişilere ait olmayan bir kitap.

Yetenek / Kristin Cashore / Pegasus Yayınları / 472 sayfa

18. Kategori (Her kitap 10 puan, 2 kitabı da okuyana ekstradan 20 puan, toplam 40 puan)Bir Türk, bir yabancı yazardan birer öykü kitabı.

Henüz bulamadım. 


19. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.

Yabancı Kadın: Galeyan / Katherine Howe / April Yayınları / 416 sayfa
Yabancı Erkek: Ara Dünya / Neil Gaiman / İthaki Yayınları / 216 sayfa
Türk Erkek: Sabahaddin Ali / Kürk Mantolu Madonna / YKY / 164 sayfa
Türk Kadın: Burcu Demet / Sahra / Postiga / 568 sayfa

20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplam 70 puan): Pulitzer veya Man Booker veya Goncourt veya Nebula veya Hugo ödülü kazanmış veya bu ödüller için finalist olmuş üç kitap. 


Mezarlık Kitabı / Neil Gaiman / İthaki Yayınları / 320 sayfa
Amerikan Tanrıları / Neil Gaiman / İthaki yayınları / 616 sayfa
Harry Potter - Ateş Kadehi / J.K Rowling / YKY / 664 sayfa

21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Dünya edebiyatından dört kitap. Kitapların biri Latin Amerika, biri Afrika, biri Asya ve biri Avrupa edebiyatından olmalı. Türk edebiyatı kapsam dışı.

Latin Amerika Edebiyatı: Asil Kan / Melissa De La Cruz / Epsilon Yayınları / 272 sayfa

Asya Edebiyatı: Uçurtma Avcısı / Khaled Hosseini / Everest Yayınları / 375 sayfa
Afrika Edebiyatı: Kısırdöngü / Wilbur Smith / Altın Kitaplar / 560 sayfa
Avrupa Edebiyatı: İhanet Altını / Philip Reeve / ON8 / 368 sayfa


22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 70 puan): Türk bir yazardan bir üçleme veya aynı seriye ait üç kitap.


Şahane Gelin / Fatih Murat Arsal / Ephesus Yayınları / 432 sayfa
Yemin / Fatih Murat Arsal / Ephesus Yayınları / 608 sayfa
Zor Kadın / Fatih Murat Arsal / Ephesus Yayınları / 624 sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder