30 Aralık 2014 Salı

Kitap Yorumu ✖ Galeyan - Katherine Howe

 
Kitabın Adı: Galeyan
Yazarı: Katherine Howe
Çevirmeni: Çağla Ural
Yayınevi: April Yayınları
Sayfa Sayısı: 416
Baskı Yılı: 2012
Liste Fiyatı: 20 TL


Kimsenin gitmek istemediği bir kasaba.Herkesin peşinde olduğu bir kitap. Tüyler ürperten atmosfer, gerçek karakterler, şok eden bir kurgu ve kan donduran final. Asırlardır süren büyü bozuluyor.

Galeyan başlıyor...

"Ürkütücü olduğu kadar derinlikli bir kitap. Kadınların gizli güçleri karşısında okur şaşkına dönecek."
Boston Globe

"Simya ile edebiyatın buluşması... Güçlü, keskin, yoğun."
Science Monitor

"Soluksuz bırakacak bir öykü. Howe'un kendisi de kalemi de büyülü."
USA Today

"Bu alıştığınız cadı, melek, vampir öykülerinden değil, büyük bir sıçrama yapan bir yazara rafınızda yer açın."
New York Daily News 



Uzun bir süre elimde sürünmüş olmasına rağmen hiçbir zaman kötü bir kitap olduğunu düşünmediğim "Cadı" temalı bir kitapla herkese merhaba!

Harika bir kitap olmasına rağmen böyle bir kitaba yakışmayacak bir sürede okuduğumun farkındayım ama bu sırlar nedense böyleyim, elimi bir kitaba atamıyor, atsam bile bitirene kadar hem kitaba hem de kendime eziyet ediyorum. Derslerimin ağırlaşması ve üzerimdeki bazı sorumlulukların artmasının buna neden olduğunu düşünüyorum ve açıkçası bu beni çok üzüyor. 


Yazının başında Galeyan'ın cadı temalı olduğunu söylemiştim ama bu alışılagelmiş, bildiğimiz fantastik kitaplardan değil. Öncelikle yazar bu konuda akla hayale sığmayacak araştırmalar yapmış ve kitabı yazarken hem Salem olayıyla ilgili gerçeklerden yararlanmış hem de kendi hayal gücünden. Salem'de cadılıkla suçlanıp asılan kadınları gözlerinizin önünde öyle iyi canlandırmış ki bir an geliyor ve cahilliğin kol gezdiği 1670'lerin Salem'inde yaşadığınızı düşünüyorsunuz. Beni bu kitaba çeken en büyük etkenlerden biri de buydu işte; Salem konusunda titizlikle araştırma yapmış ve tarihi isimler ve aile bağları da dahil gerçeklerle önümüze koyması. 

Bir diğer önemli etken ise yazarın büyük büyük büyük büyük (ne kadar büyük bilmiyorum) anneannesinin de Salem'de asılan cadılardan biri olması. Elizabeth Howe'la kan bağı olan Katherine Howe, atalarının tarihini araştırmış ve bunu bizlerle de paylaşmış. Bu müthiş bir şey değil mi? Yani... Cadı olduğu iddia edilen biriyle kan bağının olması. Gizemli! 

Onun dışında, kitap bir geçmişe bir de şimdiki zamana gidip gelmekle geçiyor. Connie Goodwin'in büyük annesinin ölümünün üzerinden yirmi yıl geçmiştir ve en sonunda annesi biriken vergi borçlarını ödeyebilmek için evi satmak gerektiğine karar vermiş ve Connie'den evi satılabilir bir hale getirmesini rica etmiştir ama bu basit bir temizlik değildir. Yüzyıllardır ayakta duran kocaman, ürkünç ve içinde yaşayan insanlardan hala birer parça taşıyan o evi adam akıllı bir hale getirebilmek için tüm yaz orada kalması gerekiyordur. Üstelik evde elektrik bile yoktur. Connie hem evle hem de teziyle uğraşırken tez konusuna evde bulduğu ufacık bir kağıt parçasının üstünde yazan isim sayesinde karar vermiştir. Ama o sadece basit bir kadının ismi değildir.

Ben kitaptan üstünkörü bir şekilde bahsetmek istiyorum çünkü ne desen spoiler olacakmış gibi geliyor. Güzel, şaşırtan bilmecelerle, tarih kokan kelimelerle ve fedakarlıklarla dolu bir kitap olduğunu düşünüyorum. Şu zamana kadar Salem olaylarını çok merak etmiş ama bir türlü bununla alakalı ne araştırma yapabilmiş ne de bir şeyler okuyabilmiştim. Eğer siz de benim gibi bu konuyu merak ediyorsanız bu kitabı okumanızı şiddetle tavsiye ederim. Yazar gerçekten araştırarak yazmış, hatta kitapta cadıların kullandığı yöntemler gerçekten de tarihte kullanılan ya da kullanıldığı iddia edilen yöntemler. Bir an bu yöntemlerden basit olanı denemek istemiştim ama çok üşendiğimden yapmamıştım. Size bunu söylememin nedeni gerçeklerle örülen bir ağa bu kitap sayesinde düşebileceğiniz.

Sevmediğim bir kaç nokta var, bazı isimlerin çevrilmesi gibi fakat sonlara doğru bunun azıcık da olsa gerekli olduğunu anlıyorsunuz zaten. Dediğim gibi, Salem tarihi merak ediyorsanız bu kitapla başlayabilirsiniz, hem güzel bir kurgusu var hem de gerçeklerle örtüşüyor. Off ya, böyle kitaplara nedense bayılıyorum. Pekala, diğer kitap yorumumda, en kısa zamanda görüşürüz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder