23 Ocak 2015 Cuma

13. KCY Blog Turu ✖ Gölgeler - Paula Weston | Tanıtım Videosu + Okumak İçin Beş Neden

Kitabın adı: Gölgeler
Özgün adı: Shadows

Yazar: Paula Weston
Seri: Refaim, #1
Çeviren: İnci Nazlı
Sayfa sayısı: 336
Türü: Fantastik
Yayın evi: Yabancı Yayınları


Gaby Winters yaklaşık bir yıl önce ikiz kardeşi Jude'u bir trafik kazasında kaybetmişti. Kazadan sonra bedeni iyileşmişti ama acısı hâlâ ilk günkü gibi tazeydi ve kâbusları bitmiyordu: Her gece kâbuslarında iblislerle ve cehennemin diğer yaratıklarıyla savaşıyordu.

Ve sonra karşısına Rafa çıktı. Rafa, sadece kâbuslarında sık sık gördüğü çocuk değildi, aynı zamanda ikiz kardeşi Jude'la da bir geçmişleri olduğunu iddia ediyordu. Gaby, hayatı ve kendi hakkında bildiğini düşündüğü gerçeklerin sadece birer yalan olduğunu kabul etmek zorunda kalmıştı ve bulması gereken gerçekler kâbuslarındaki gölgelerde gizliydiler. Rafa kimdi? Refaimler kimlerdi? Ve en önemlisi Gaby kime güvenebilirdi?


Herkese kocaman bir merhaba!

Bugün gerçekten ama gerçekten uzun bir gündü. Hiç geçmeyecekmiş gibi başladığımız bir dönemin daha sonuna geldik, hepimizin eline iyi kötü birer karne tutuşturuldu. Daha dönemin başı dün gibi iken bu kadar çabuk geçmiş olması insanı biraz korkutuyor açıkçası.

Güzel mi güzel bir kitap, Paula Weston’ın Yabancı Yayınları sayesinde bizlerle buluşan Refaim serisinin ilk kitabı Gölgeler’le karşınızdayız. Sanırım bu on üçüncü blog turumuz oldu ve biz Cadılar olarak bu kitaba ba-yıl-dık. BA-YIL-DIK. Başka nasıl söylenir bilemiyorum ama harika bir kitaptı. Çok güzel ve özgün bir konusu, sevilesi (Rafa biraz tapılası) karakterleri, akıcı dili, muhteşem ötesi kapağı ve kapağından on kat daha güzel bir ayracıyla gönüllere taht kuracak bir kitap bu. Özellikle ayraca bayıldım, hiç kimse ayraç konusunda Yabancı’nın eline su dökemez bence. Benim gibi görselliğe önem veren her insanı muhteşem ötesi ayraçlarıyla kalbini tam on ikiden vurmayı başarabiliyorlar. Sırf ayraç için bile kitap satın alabilirim, abartmış olmayayım.

Şimdi ben size Gölgeler’i anlatacağım ama bu anlatılmaz, yaşanır. Düşmüş melekler ve onların çocukları Nefilimleri (Onlar kendilerine Refaim diyor) konu edinen ama aynı temaya sahip kitaplardan bir o kadar da farklı, hatırladıkça karnımda kelebekler uçuşmasına sebep olan bir kitap bu. Kelebeklerin sebebi Rafa aslında, o, o… O… Kesinlikle tarif edilemeyecek müthişlikteki bir Refaim. Daha ilk bölümlerden kendini sevdirten, sayfada adını gördüğünüzde yüzünüzde gülücükler açmasına sebep olan ve yakışıklılığıyla aklınızı başınızdan alan bir karakter bu.

Gaby ikiz kardeşini kaybetmenin acısını hala atlatamamış bir durumda olmasına rağmen rüyalarındaki erkek (Şaka etmiyorum, Rafa’yı rüyasında görüp duruyordu) çıkıp gelince başka sorunlarla baş etmek zorunda kalıyor. On sekiz yıllık hayatınızın aslında yalan olduğunu öğrenince siz ne yapardınız? Hatıralarınız alınıp yerine yeni hatıralar konduğunu öğrendiğinizde?

Gelelim Gölgeler’i okumak için beş nedene!

Neden 1

Hush Hush, Düşüş ve benzeri melek temalı kitap okudunuz, bu tarz kitaplara bayıldıysanız bu kitap tam sizlik. Meleklere bayılıyorsanız eminim bu kitaba da bayılacaksınız, hatta favori kitaplarınızdan biri haline gelecek. Çünkü bu kitabın da onlardan aşağı kalır yanı yok.

Neden 2

Rafa’dan söz ettiğimi hatırlarsınız umarım. Benim için unutulmazı zor olan bir karakterdir kendileri de… Bir bookboyfriend (Yabancı kelimeler kullanmaktan hoşlanmıyorum ama genelde bu terim kullanılıyor) arıyor iseniz cevap tam da burada. Gölgeler’de. Ya ben bu çocuğu size nasıl anlatsam bilmiyorum, kelimelerle betimlenecek bir insan değil ama… Ama o kadar… O kadar harika ki. Ona bayılcaksınız, sizi temin ediyorum.

Neden 3

Çoğu kitapta tekrarlanmaktan klişe olmuş olaylara rastlamanız mümkün değil. Yazar fark etmeden bir güzellik yapmış resmen, bir sonraki sayfada neler olacağını tahmin etmek epeyi zor. Ben bu yazara bayıldım açıkçası, hem özgün hem de yaratıcı. Aynı zamanda klişelerden kilometrelerce uzak.

Neden 4

Kapak ve ayraç. Devam etmeme gerek var mı? Bence 5 Neden’i burada da bitirebiliriz çünkü bu ikisi kitabı almanız için oldukça geçerli bir sebep. Yani, Yabancı Yayınları’ndan bu seneye bomba gibi bir giriş yapan bir kitaptan bahsediyoruz zaten, almamak, okumamak ayıp olur.

Neden 5


Herkesin okumasının gerektiği muhteşem serilerden birinin ilk kitabı Türkçe’ye çevrilmiş, Goodreads puanları epey yüksek ve oldukça ses getirecek bir kitaptan bahsediyoruz. Bence bunu kesinlikle ama kesinlikle kaçırmamalısınız. 

Ve... Tanıtım videosu!

Çekilişimizin son günü, siz de çekilişe katılın ve Gölgeler'den birini kazanma şansı yakalayın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder