26 Ocak 2015 Pazartesi

Mim ✖ Kitap Tag


Merhabalar! Bu sefer bir mimle karşınızdayım. Bu mim için Kitap Tiryaki'sine çok teşekkür ediyorum, beş dakika kadar önce beni mimleyerek çok mutlu etti. Ee ben de işsiz olduğumdan hemencecik yapayım dedim. Oldukça eğleneceğimi düşünüyorum, umarım siz de eğlenirsiniz.

Kollarımı sıvadım, hadi başlayalım.



1- Kitap okumak için evde belli bir yerin var mı?

Kesinlikle hayır. Tamam, okurken daha rahat ettiğim yerler var, mesela yatağım veya okuma koltuğu gibi ama bu sadece orada okuduğum anlamına gelmiyor. Yerde bağdaş kurarak, pencere kenarında kahvemi yudumlayarak, okulda hoca ders işlerken, spor salonunda, hatta kitap güzelse çatıda bile okuyabilirim. Zaten iyi bir okurun kitap okumak için bir yere ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum.



2- Ayraç mı yoksa rastgele bir kağıt parçası mı?

Hayatımın belli dönemleri oldu; güzel ayraçlar kullandığım zamanlar, çirkin ayraçlar kullandığım zamanlar, ayraç yerine defter kağıdı ya da peçete kullandığım zamanlar, hiçbir şey kullanmadığım zamanlar. Şimdi ne yapıyorsunuz diye sorarsanız hiç fark etmiyor. Bazen kullanmıyorum, ayracıyla beraber gelen kitaplarda kullanıyorum, kısacası kafama ne eserse onu yapıyorum. Ama açıkçası el yapımı ayraçlara bayılıyorum, hatta bir ara kendiminkini yapmak istiyorum ama şimdi onun başına kim oturacak?

3- Kitap okumayı belirli bir zamanda mı durdurursun yoksa belirli bir bölümde ya da belirli bir bölüm başında mı durdurursun?

Kitabına ve durdurmam için gereken sebebe göre değişir. Bunu birkaç senaryoyla açıklayayım.

Senaryo 1: Harika bir kitap okuyorum. Böyle bırakılacak gibi değil, muhteşem bir kitap. Ayrıca heyecanlı bölümündeyim ama dersin başlaması, dışarı çıkmam gerekmesi gibi sebeplerden dolayı okumayı bırakmam gerekiyor. O zaman bölümü okuyup bırakırım. 

Senaryo 2: İğrenç ötesi bir kitap okuyorum, yani hayal edebileceğiniz en iğrenç kitabı. Niye bu kitabı okuyorsunuz diye sormayın, arada bu tip tuhaflıklar yapıyorum işte. Bırakmam gerekiyor. Bırakın bölümü bitirmeyi, cümleyi bitirmeye bile uğraşmam.

Senaryo 3: Yine muhteşem bir kitap okuyorum, ilk senaryodaki kadar muhteşem ve annem yemek hazırlamış. Böyle yemeğin kokusu burnuma mis gibi gelirken kitabın iyiliğine ya da kötülüğüne bakmam, bırakıveririm. Yemek her şeyden önemlidir.

4-Okurken bir şeyler yemek mi bir şeyler içmek mi?

Tabiki yemek. Yemek yemeyi çok sevdiğimi önceki soruda belli ettiğimi sanıyorum, kitap okurken de bir şeyler yemeye bayılırım. Ondan böyle tombiğim dermişim :P Kitap okurken patlamış mısır ve cips yemeye bayılırım. Tıpkı film izlermiş gibi.

5- Kitap okurken televizyon seyretmek mi müzik dinlemek mi?

Televizyon seyretmek mi? Bunu yapabilen insan var mı? Hayır, yapan varsa bana nasıl yaptığını söylesin çünkü eminim çok ilginçtir. Ben zaten televizyon seyretmekten hoşlanmam, müzik dinlerim. Ama müziksiz kitap okuyamayanlardan da değilim, hatta sessiz bir ortam tercihimdir.

6- Tek seferde bir kitap mı yoksa birden fazla kitap mı?

Tek kitap mı? Tek seferde bir kitap mı alınırmış? Bir kere o para biriktirilecek, alınacaklar listesi çıkarılacak ve hangi siteden alınıyorsa (genelde Okuoku'dan alıyorum) kargonun bedava gelmesi sağlanacak kadarlık alışveriş yapılacak. Kargoya para ödemekten hoşlanmıyorum, azıcık cimriyimdir de.

7- Okurken evde mi yoksa başka bir yerde mi?

Ev. Kesinlikle ev. Evdeki huzur, sükunet başka bir yerde olur muymuş hiç? Böyle patlatacaksın mısırını, kurulacaksın koltuğa ohh mis...

8-Kitabın kafanın içinde yüksek sesle okunması mı yoksa sessizce okunması mı?

İkisi de değil. En temizi canlandırmak, okuyormuş gibi değil de izliyormuş gibi. Ya da yaşıyormuş gibi okumak daha eğlenceli bence. 

9- Önündeki sayfaları okur musun yoksa sayfaları atlar mısın?

Nesiniz siz, cani mi? Ya atladığınız sayfada çok önemli bir şey olduysa? Ya da daha kötüsü, yazarın o sayfayı yazarken ne kadar uğraştığını düşünmeden davranmak, emeğe saygısızlık etmek. Belki de yazar o sayfa için günlerce uğraştı. Bazı yazarlar var ki bir cümle için o kadar uğraşıyorken sayfaları atlamak canilik değil de ne, söyler misiniz?

10- Ciltli kitap mı karton kapak mı?

Tabiki de ciltli, onlar hem okuduğum kitabın tadını daha iyi çıkarmamı sağlıyor hem de estetik görünüyor. Ama satın alırken nadiren ciltli kitap alıyorum, cimri olduğumu söylemiştim hatırlarsanız...

11- Kitap yazıyor musunuz?

Acımı deştin şu anda pis soru. Çok kötü hissettirdin bana kendimi, suçluluk duydum, üzüntü duydum, pişmanlık duydum. Elbette yazıyordum, yayınladığım ve yayınlamadığım yazılar bunlar. Yayınladığım pek fazla değil, şuan Wattpad'de Ruhsuz adlı bir hikayemi yayınlıyorum ama o kadar uzun zamandır boşladım ki onu, gerçekten suçluluk duydum. En kısa zamanda onu tamamlamayı planlıyorum ama hiç fırsatım olmuyor. 

Acaba ben kimi mimlesem? Hımmm... Yapıp yapmadıklarını bilmiyorum ama Kitapların Senfonisi ve Kitap Dedikodusu'nu mimliyorum. Hadi bakalım güzeller, kolay gelsin.

2 yorum:

  1. Yemek her şeyden önemlidir :D Televizyon izlerken kitap okumayı geçtim , her sınava televizyon izleyerek hazırlanan arkadaşlarım var benim. 9. sorunun cevabı kendimi kötü hissettirdi ya :/ Ben bazen atlıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette ki öyle :D Ben televizyon işine akıl sır erdiremedim zaten, çok tuhaf. Yok ya, kendini kötü hissetmeni istemem. Ben atlamadığımdan öyle yazdım, biraz da abarttım :D Sıkılıyorsundur sonuçta, sana hak veriyorum :D

      Sil