20 Temmuz 2015 Pazartesi

Okuma Etkinliği ✖ Bana Dokunma - Tahereh Mafi (Shatter Me, #1)


Kitap Adı: Bana Dokunma
Orijinal Adı: Shatter Me
Yazarı: Tahereh Mafi
Seri: Shatter Me, #1
Çevirmeni: Bilge Zileli Alkım
Yayınevi: Dex Kitap
Sayfa Sayısı: 320
Yayın Yılı: 2012
Türü: Genç Yetişkin, Distopya, Romantik, Doğaüstü
Goodreads Puanı: 4.03  (134,546 Oylama)
Fiyatı: 20 TL
Benim Puanım: 5/5



Juliette tam 264 gündür kimseye dokunmadı.

En son birine dokunması bir kazaydı. Ama Yeniden Kuruluş onu cinayetten içeri tıktı. Juliette'in dokunuşunun neden bu kadar ölümcül olduğunu kimse bilmiyor. Kimseye bir zarar vermediği sürece bu durum kimsenin de umurunda değil çünkü dünya zaten perişan durumda. Her gün yeni bir hastalık ortaya çıkıyor, gıda sıkıntısı had safhada, gökyüzünde tek bir kuş kalmadı ve bulutlar garip bir renkte.

Yeniden Kuruluş, yeni düzenin tek çare olduğunu iddia ettiği için Juliette'i bir hücreye kapattı. Hayatta kalan bir avuç insan ise savaş naraları atıyor. İşte bu yüzden Yeniden Kuruluş fikir değiştirmek üzere. Juliette onlar için mükemmel bir silah olabilir. Juliette, yeni düzenin tek silahı olabilir.

Juliette karar asamasında. Ya bir silah olacak. Ya da bir asi.

Tahereh Mafi, Bana Dokunma'da yürek burkan bir romantizmle distopya türünü bir araya getiriyor. Juliette'in iç dünyasını yenilikçi bir üslupla metnine yansıtan yazar, okurları Juliette'in zihninin içine davet ediyor.









  Herkese merhaba! Kitap Cadıları olarak bu sefer tadına duyulmayacak bir seriye okuma etkinliği ve tur düzenliyoruz. Başlıktan da anlayacağınız üzere incelediğimiz seri Shatter Me'nin ta kendisi. 

   Uzun zamandır okumak istememe rağmen araya başka kitaplar, sınavlar, kitaplar, tatil girmesi sebebiyle elime alamadığım Bana Dokunma'yı henüz bitirdim ve bu kitabı tarih edebilecek kelimeleri kafamda toparlayamıyorum. Cadılardan Beyza (Romantik Optik) ve Büşra (Kitapların Senfonisi) bu kitabı okumamız için bizlere bayağı dil dökmüştü, kitabı okuduktan sonra keşke daha fazla dil dökselermiş dedim. Hatta Beyza ve Büşra, buraya yazıyorum, böyle güzel kitaplar okuyup da bana önerdikten sonra okumadığımı görürseniz beni dövebilirsiniz de. Dövün lütfen.

  Şaka yapıyorum, tabi ki de dövmeyin. 

  Ama attığınız mesajlar ile kitabı okumam için beni taciz edebilirsiniz. 

   Neyse.

  Uzun zamandır, uzun zamandır dediğim süre birkaç ay kesinlikle değil, böyle güzel bir kitap okumamıştım! Ahhh! Şuan kitabı yorumlamak yerine kitabı ne kadar çok sevdiğimi, burada gevezelik etmek yerine ikincisine başlamam gerektiğini düşündüğümden sinirlerimin ne kadar bozulduğunu ve karakterleri ne kadar sevdiğimi anlatmak istiyorum. 

   Zaten benim olayım da bu.

  Bu kadar muhteşem bir kurguyu böyle derin işlediğinden dolayı yazarı kucaklayasım geliyor. Zaten kitapları okumadan önce de takip ettiğim bir yazardı Tahereh Mafi ve kendisini çok eğlenceli buluyordum ama artık en sevdiğim yazarlardan biri oldu. Yani bir "ölümcül dokunuş" konusunu tutup böyle güzel bir kurgu ile anlatması, muhteşem karakterler yaratması ve bunun yanında romantizmi güzel bir şekilde işleyebilmesi onu gözümde o kadar yetenekli kılıyor ki...

   Hazır muhteşem karakterler demişken...

  Tamam, fangirl gibi davranmak istemiyorum ve WARNER NE MÜTHİŞ BİR KARAKTER  kesinlikle fangirl gibi davranmayacağım AMA WARNER GERÇEKTEN MÜTHİŞ. Gerçekten. Belki öncelikle konunun ne kadar güzel olduğundan falan bahsetmem gerekiyor diye düşünüyorum ama o kadar uzun zamandır kitaplardaki erkek karakterleri sevmiyorum ki Warner'dan doyasıya bahsetmek istiyorum. 

  Warner psikopatın önde gideni. Bencil, güç sahibi, acımasız, yakışıklı, kaçık, tutkulu... Bunlar Warner'ı tanımlayabilecek kelimeler ve gelmiş geçmiş en iyi kötü karakter. Davranışları o kadar tutarsız ve tuhaf ki kötü ya da iyi, acımasız bir katil ya da değil onu çok seviyorsunuz. Açıkçası Adam ile Warner arasından birisini tutacaksak ben Warner'ı seçiyorum, kötü karakterler her zaman eğlenceli oluyor. 

  Biraz bölük pörçük bir yorum oldu çünkü kitabı o kadar çok sevdim ki neresinden bahsetsem bilemedim. Vaktim olsaydı vlog yapardım ve bu cümleleri söylerken surat ifademi görebilirdiniz ama ne yapalım işte. Kitabın sonu biraz Marvel filmlerindeki gibi bitti veeee... Off, çok güzeldi. Birçok yazım hatası gözüme çarpsa da kitabı o kadar çok sevdim ki benden beş puanı kaptı. 

   Bu kitabı okuyun. Okuyun, okuyun, okuyun.  Lütfen, hangi türü severseniz sevin bu kitabı okumanız lazım çünkü böyle güzel bir kitabı kaçırmanız büyük bir hata olur.

  Bir dahaki yorumda büyük bir ihtimal Beni Bırakma'dan bahsedeceğim, şimdilik görüşmek üzere!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder