24 Temmuz 2015 Cuma

Okuma Etkinliği ✖ Beni Bırakma - Tahereh Mafi (Shatter Me, #2)



Kitap Adı: Beni Bırakma
Orijinal Adı: Unravel Me
Yazarı: Tahereh Mafi
Seri: Shatter Me, #2
Çevirmeni: Deniz Başkaya
Yayınevi: Dex Kitap
Sayfa Sayısı: 420
Yayın Yılı: 2013
Türü: Genç Yetişkin, Distopya, Romantik, Doğaüstü

Goodreads Puanı: 4.31  (72,086 Oylama)
Fiyatı: 22 TL
Benim Puanım: 5/5





Tik Tak Tik Tak

Savaş.
Başlamak.
Üzere.

Juliette, sonunda Omega Noktası'na ulaştı. Onu seven ve özel yetenekleri olan insanların yasadığı, yeraltı direnişinin merkezine.

Yeniden Kuruluş'tan ve silah olarak kullanılmanın verdiği acıdan kaçmayı başarmıştı. Artık Adam'ı sevmekte özgürdü. Ama ölümcül dokunuştan asla kurtulamayacaktı; düşündüğünden de çok onu isteyen Warner'dan da.

Bana Dokunma ile başlayan nefes kesici serinin bu bölümünde, Juliette yaşamını değiştirecek kararı vermek zorunda. Asıl istediği ile olması gereken arasında bir seçim yapmalı ve sonucun tüm yaşamını değiştireceğini unutmamalı.

Kalbi ve Adam'ın yaşamı arasında korkunç bir seçim Juliette'i bekliyor.








  Herkese merhaba! Kitap Cadıları olarak Tahereh Mafi'nin Shatter Me serisini incelemeye devam ediyoruz! Serinin ikinci kitabı Beni Bırakma ile heyecan hız kesmeden devam ediyor.

  Sizlere kitabın nasıl olduğunu, beklentilerimi karşılayıp karşılamadığını anlatacağım ama ondan önce kitabın bitiş şekli ve yaşanan birkaç olayın ne kadar üzücü ve inanılmaz olduğunu şokunu atlatmalıyım sanırım. Spoiler dolu bir yorum yapmak istesem de kesinlikle spoilersız bir yorum olacak. 

  Tabi, Bana Dokunma'dan spoiler yeme ihtimaliniz oldukça yüksek, bunu da belirteyim. 

  Juliette, Bana Dokunma'nın sonunda Yeniden Kuruluş'tan kaçtı ve Omega Noktası'na geldi. Bana Dokunma yorumumda Marvel filmleri gibi bitti demiştim okuduysanız, gerçekten de öyle bitmişti çünkü Juliette gibi özel güçleri olan insanların toplandığı ve eğitim gördüğü bir yer Omega Noktası. Yeniden Kuruluş'u yok etmek için toplanmış ve gerçekten başarılı insanların toplandığı bir kuruluş. Omega Noktası'ndaki insanlar Juliette'e özel bir kıyafet bile tasarladı.

  Muhteşem!

  İlk kitabın bitiş şekline bakılırsa Beni Bırakma Warner'ın pek sahne alacağı kitaba benzemiyor, ki öyle de. Bunun için kitaba başlarken öyle üzüldüm ki anlatamam. Warner, uzun zamandır bağlandığın ilk kitap karakteri. Sanırım en son bundan üç yıl önce Hush, Hush serisinden Patch'e bu kadar bağlanmıştım. ÜÇ YIL ÖNCE. 

  Warner gerçekten harika bir karakter. 


"Tanrım, bu çok hoş." 
"Adın mı?" 
"Sadece sen söylediğinde."

  Bu kitap birçok açıdan ilk kitaptan daha farklı. Örneğin artık Warner olmadığı için Adam ve Juliette daha fazla vakit geçirebiliyor, hem de yakalanacakları konusunda endişelenmeden. Ya da Kenji... Kenji'yi bu kadar sevebileceğimi düşünmezdim açıkçası ama Warner'dan sonra en sevdiğim karakter olmaya aday gibi görünüyor. 

  Omega Noktası'na Warner'ın her gün askerleriyle beraber bir şeyler aradığı haberi ulaşıyor. Acaba ne arıyor? Ne acaba? 

  Ah, Warner ah. 

  Hayır fangirllik yapmak istemiyorum ama kendisini bu kitapta o kadar çok seveceksiniz ki bazen bu sevgi sizin canınızı acıtacak. Ciddiyim, bana olmadı değil, Warner'la alakalı birkaç sahnede kalbimin ezildiğiniz hissettim resmen. 

  Kalbim ezildi dedim, susturun beni lütfen. 

  Ama Adam'dan sonra Juliette dokunabilen tek insan olması ve Juliette'e duyduğu aşk o kadar derin ki... Bunu, yani karakterlerin duygularının yoğunluğunu bir kitaba bu kadar derin işleyebilen başka bir yazar görmedim. Hangi tarzda bir kitap çıkarırsa çıkarsın, Goodreads puanı 2 bile olsa, o kitap Türkçe'ye çevrilmese bile alacağım. O kadar. 

  Bu arada ben novellaları da okumayı planlıyorum. Destroy Me'de Warner'ın iç dünyası anlatılıyormuş, her ne kadar ingilizcem berbat ötesi olsa da o kitabı okumayı o kadar çok istiyorum ki bir elimde Destroy Me bir elimde Mirable ile dolaşacak olsam da umurumda değil. 

  Dex, The Selection serisinde olduğu gibi novellaları Türkçe'ye çevirip bir kitapta toplamaya kadar verirse daha güzel olur tabi. Harika olur hatta, MUHTEŞEM olur. Kitaplığımda yer alacağını düşünüyorum da... Of be. 

  Beni Bırakma yorumum bu kadar. Birkaç güne kadar Beni Yakma turuna başlayacağız, takipte kalın!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder